تلفن سفارشات فوری: 
اینستاگرام: shayantombstone@
قربانیان کرونا چگونه تدفین میشوند؟

قربانیان کرونا چگونه تدفین میشوند؟

 با روند شیوع بیماری همه گیر کرونا خانواده های بسیاری درگیر مراسم ختم و از دست دادن عزیزان خود هستند و ممکن است سوال شود قربانیان کرونا چگونه تدفین میشوند؟

با روند افزایشی سیر مرگ و میر ناشی از کرونا، سیستم مدیریتی انتقال و ضبط فوت شدگان با اشباع تاریخی روبرو است .

گمان میرود تا چند ماه آینده قبر های از پیش تعیین شده پر شوند و برای دفن اجساد جدید باید قبرهای تازه حفر کرد. از آنجایی که فوت شدگان این روزها به علت بیماری کرونا است این نگرانی وجود دارد که آیا دفن اجساد کرونایی میتواند باعث انتقال آن به افراد سالم شود؟ یا خیر؟ و همینطور قربانیان کرونا چگونه تدفین میشوند؟

چه اجسادی احتمال انتقال بیماری از قربانیان کرونا را دارند؟

در گذشته تنها اجسادی که به بیماری عفونی و خونی مانند ایدز، وبولا و وبا  آلوده بودند به علت زنده بودن ویروس امکان انتقال آن وجود داشت. اما برخی از پزشکان امریکایی ادعا میکندد که بلعت عدم زنده بودن ویروس کرونا در بدن اجساد ناشی از مرگ کرونایی، امکان انتقال آن وجود ندارد.

اما از آنجایی که بدن انسان تا چند ساعت بعد از مرگ میتواند دارای ویروس زنده باشد، در دفن و کفن این افراد باید دقت کرد و با رعایت شرایط و استفاده از تجهیزات مناسب به انجام برسد. همچنین برای آن دسته از عزیزانی که قصد دارند با استفاده از سنگ قبر عزیزان خود که در خارج از ایران به دلیل کرونا از دست داده اند برای انتقال جنازه از خارج به ایران در مقاله جداگانه ای مفصل توضیح داده ایم.

سازمانی جهانی در مورد کسایی که مسول تدفین قربانیان کرونا هستند یک سری دستور العمل هایی را ارایه داده است:

در بین افرادی که به طور غیر مستقیم با اجساد در ارتباط بوده، افرادی که نصاب سنگ قبر میباشند و کسانی که میدانند قربانیان کرونا چگونه تدفین میشوند نیز ازین قایده مستثنی نیستند و هنگام نصب سنگ قبر باید تمام احتیاطات لازم را انجام دهد. این افراد بعد از قرار دادن سنگ قبر بر روی محل مورد نظر ماسک و دستکش خود را بسوزاند و با ضدعفونی کردن لباس های مخصوص خود تمام پروتکل ها را انجام دهد.

  • ضدعفونی کردن دست ها بعد از تماس مستقیم و غیر مستقیم با بدن متوفی
  • هنگام تماس با بدن قربانیان کرونا از لباس های مخصوص و دستکش و ماسک مخصوص استفاده کنند.
  • برای جابجایی متوفی از پوشش گان استفاده کنند تا مانع از نفوذ آب و مایعات به بدن فرد سالم شود.

بستگان قربانیان کرونا بجز( افراد مسن و کودکان)  میتوانند با رعایت فاصله یک متر با رعایت پروتکل های بهداشتی هنگام خاکسپاری حضور داشته باشند و بدانند قربانیان کرونا چگونه تدفین میشوند.

  • هنگام جابجایی اجساد از ماشین های مخصوص استفاده شود که در پایان ضدعفونی گردد.

 قربانیان کرونا چگونه تدفین میشوند؟

اغلب قربانیان کرونایی در عمق 3 متری زمین دفن میشوند و تقریبا 17 کیلو آهک بر روی سنگ لحدی که بر روی قربانیان قرار دارد با شرایط کاملا ایمن ریخته میشود. و بسیاری از خانواده اقدام به خرید سنگ قبر خاصی برای عزیزان از دست رفته شان می کنند. گفتنی است شاید با این کار تصلی خاطر بیشتری می گیرند.

قربانیان کرونا چگونه با سنگ آهک تدفین میشوند؟

قربانیان کرونا چگونه تدفین میشوند؟

اجساد بعد از دفن دچار تجزیه میشوند و به اجزای خاک تبدیل میشوند. طی بارندگی این اجزای به اصلاح پودر شده با آب باران ترکیب میشوند و ممکن است به آب های زیرزمینی راه پیدا کنند و از این طریق به آب آشامیدنی برسد که آلودگی زیادی به همراه دارد. بنابراین استفاده از آهک یک جز جدایی ناپذیر این روزای تدفین شده است. البته برای آن دسته عزیزان که قصد دارند جهت تعویض سنگ قبر عزیز خود اقدام به عمل بیاورند باید گفت که تعویض این سنگ قبر ها باید با اجازه مسئولان بهداشتی و قبرستان و مراجعه به مرجع تقلید صورت پذیرد.

به دلیل جلوگیری از انتشار بیماری در اجساد، نصب سنگ قبر با سرعت بالایی باید انجام پذیرد و بستگان متوفی با فاصله لازمه 5/1 تا 2 متر از قبر دارای سنگ قبر و با رعایت پروتکل ها میتوانند حضور یابند. بعضی نیز برای آرامش بیشتر عزیزان خود و یا تصلی بیشتر خاطر شعر سنگ قبر پدر یا مادر عزیزانشان را با وسواس خاصی نگارش یا ثبت می نمایند.

در مجموع: در این مقاله به این سوال که قربانیان کرونا چگونه تدفین میشوند پرداخته شد. چنانچه تقاضای سفارش و خرید سنگ قبر را دارید، میتوانید با این شماره، تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *