تلفن سفارشات فوری: 
اینستاگرام: shayantombstone@

ویژگی بهترین سنگ قبر مرمر کدام است؟

معمولا استفاده از بهترین سنگ قبر مرمر در بین انواع سنگ قبرها به دلیل زیبایی و جذابیتی که دارد مورد پسند بسیاری از افراد می باشد. اما با توجه به قیمت بالای این نوع سنگ خاص و تشریفاتی،اغلب مردم به سراغ استفاده از آن نمی روند. به دلیل تنوع رنگی که در سنگ قبر مرمر وجود دارد میخواهیم بدانیم ویژگی بهترین سنگ قبر مرمر کدام است؟

تنوع در رنگ و طرح سنگ مرمر اغلب طیف های رنگی را شامل می شود:

از سفید و خاکستری گرفته تا سبز و قرمز و ارغوانی و انواع رنگ های تیره و روشن. این تونع رنگی در سنگ مرمر به دلیلی وجود املاح و عناصر معدنی ازجمله: آلومینیوم می باشد. در نوع خالص این نوع سنگ، عدم وجود طیف رنگی باعث سفید ماندن سنگ شده است که به نوبه ی خود دارای زیبا و شفافیت بالایی می باشد. در سنگ مرمر با توجه به ضخامت این نوع سنگ که حداکثر تا 5/5 می باشد، به خوبی نور آفتاب را از خود عبور می دهد و با طرح و نقشی که در خود دارد زیبایی خیره کننده ای به سنگ می دهد.

منحصر به فرد بودن سنگ قبر مرمر

با تراش دادن و صیقل خوردن سنگ مرمر شما هیچ جای دیگری این طرح صیقل خورده  را نخواهید دید، که این ناشی از منحصر به فرد بودن سنگ مرمر می باشد. به دلیل ظرافت بالایی که دارد اغلب  برای تراش دادن آن نیاز به دقت بالا و مهارت خاصی  می باشد. وجود این همه زیبایی و ویژگی برای بهترین سنگ قبر مرمر، آن را یه یکی از خاص ترین نوع سنگ ها تبدیل کرده است. ایران یکی از مخازن سنگ مرمر در جهان می باشد که رتبه خوبی در بخش صادرات را به خود اختصاص داده است.

در بین انواع طرح و رنگ هایی که در این سنگ وجود دارد، بهترین سنگ قبر مرمر که دارای رنگ سبز ملایم با رگه های زیبایی می باشند دارای طرفداران زیادی می باشد. رنگ سفید یکدست آن به دلیل استحکام و قیمت مناسبی تری که دارد بیشتر مورد استقبال قرار میگیرد. شما میتوانید سنگ مرمر مورد نظر را با سلیقه خود انتخاب کرده و تراش داده و به انتخاب خود طراحی کرده و به اجرا در بیاورید.

مزایا و ویژگی های استفاده از سنگ مرمر برای خاکسپاری

عبور نور:

 همانطور که اشاره شد به دلیل عبور نور از این نوع سنگ ها در زیبایی آن تاثیر دارد. انتخاب یک سنگ قبر رگه دار در هنگام تابش نور آفتاب زیبایی خیره کننده ای به محیط میبخشد.

تنوع در طرح و نقش: تنوع نقش و رنگ در این نوع سنگ ها بسیار بالاست. یکی از ویژگی هایی که میتواند انتخاب شمارا تضمین ببخشد یونیک بودن طرح آن میباشد. و هیچ دو سنگ مرمری دقیقا شبیه هم نیستند.

دوام بالا:

 به دلیل دوام بالای که دارد در برابر شرایط محیطی اعم از: بارش باران و آفتاب های گرم تابستان، و حتی در برابر یخ زدگی ناشی از دمای پایین بسیار مقاوم می باشد. بسیاری از سنگ ها در زمستان به دلیل دمای پایین دچار شکستگی و یا ترک خوردگی می شوند. اما سنگ های مرمر به دلیل تحمل شرایط بسیار سخت در هنگام شکل گیری دچار ترک خوردگی نمی شود.

علت سختی بالای سنگ مرمر وجود مقادیر بالایی از کلسیت می باشد که این ویژگی باعث شده تا این نوع سنگ در مجسمه سازی کاربرد داشته باشد.

عدم جذب گرمای خورشید:

این سنگ با خاصیت عایق بودنی که دارد با حفظ انرژی در خود از جذب گرمای خورشید ممانعت میکند. این امر باعث کاهش فرآیند انبساط و انقباض در سنگ می شود و آن را بتدیل به مقاوم ترین نوع سنگ ها میکند.

لاکچری:

سنگ قبر بسیاری از افراد بازیگر و افراد محبوب از این نوع سنگ استفاده کردند. این نشان دهنده مخبوبیت و خاص بودن این نوع سنگ می باشد که به طوری ناشی از سلطنتی بودن آن می دهد. سنگ قبر بسیاری از بازیگران محبوب مرمر می باشد.

صیقل پذیری و خاصیت تراشکاری:

به دلیل خاصیت تراش کاری که این نوع سنگ ها دارد در اکثر مواقع در نماهای ساختمانی مورد استفاده قرار میگیرد. پس از صیقل دادن، به دلیل جلا و شفافیت بالایی که دارد برای انواع سنگ قبر مورد استفاده قرار میگیرد.

این نوع سنگ به دلیل وجود مقادیر بالای یون بیکربنات در خنثی سازی اسید در صنایع شیمیایی نقش دارد.

تراش دادن سنگ مرمر اغلب به منظور نوشتن نام متوفی و یا  سرودن تک بیت بر روی سنگ قبر انجام می پذیرد. با توجه به مقاومت و خاصیت صیقل دادنی که این سنگ دارد حک شدن نام متوفی ماندگاری بالایی دارد و نیاز به پرداختن چند باره سنگ وجود ندارد.

انواع سنگ مرمر مورد استفاده برای مزار

سنگ های مرمر با توجه به رنگ بندی که دارند دسته بندی می شوند:

  • از سنگ مرمر سبز رنگ بیشتر در مساجد و اماکن مذهبی استفاده می شود. این سنگ مرمر بیشتر در شهر یزد استخراج و پرداخته می شود، به دلیل مقاومت بسیار بالایی که دارد برای بیشتر امام زاده ها مورد استفاده قرار می گیرد.
  • یکی از انواع سنگ های قبر مرمر، سنگ قبر مرمر سفید میباشد. یکی از ویژگی های بارز آن عبور نور از سنگ می باشد و در جلوه ی سنگ تاثیر دارد. سنگ های مرمر دارای انواع دیگر کریستالی و مرمر سفید هراتی نیز می باشد.

با توجه به آنچه در این مطلب عنوان شد شما دانستید که ویژگی بهترین سنگ قبر مرمر کدام است؟ و با انواع بهترین سنگ مرمرها آشنایی پیدا کردید. انتخاب یک سنگ قبر مناسب در عین حال با قیمتی ارزان بسیار اهمیت دارد. شما میتوانید با سلیقه خود و طبق اطلاعاتی که ارایه شد سنگ قبر مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *