تلفن سفارشات فوری: 
اینستاگرام: shayantombstone@

قطعات مختلف بهشت زهرا و آرامگاه‌های خانوادگی

وسعت سازمان بهشت زهرا در حال حاضر 584 هکتار است که در ابتدا با وسعت 314 هکتار شروع و در سال 1376 حدود 110 هکتار به آن افزوده شده است، 160 هکتار دیگر نیز در سال 1388 به آن الحاق شده و این سازمان با قریب به 800 هکتار وسعت، مردگان مردم را در خود جای داده است. 184 قطعه و بیشتر از 000/300/1 متوفی درآن دفن شده اند و به نظر می رسد متوسط تعداد فوت شدگان سالانه 50000 و متوسط تعداد دفن شدگان سالانه 36000 است. وسعت قطعات اختصاص یافته به شهدا حدود 12 هکتار شامل 14 قطعه و تعداد قطعات والدین شهدا 4 قطعه بوده و آن طور که خود سازمان ادعا کرده است تعداد 4 قطعه نیز به هنرمندان و نام آوران و رسانه و مداحان اهل بیت(ع) اختصاص یافته. شایان ذکر است که ساختمان های اداری، پارکینگ، کارگاه های فنی و فضاهای فرهنگی تعداد 24 قطعه و سایر درگذشتگان نیز در 140 قطعه دفن شده اند. 73 هکتار فضای سبز در قالب 4 کیلومتر بلوار فضای سبز، 3 بوستان بزرگ و پارک بازی کودکان و فضای سبز حاشیه قطعات، به صورت نمایی سبز، طراوت و زیبایی خاصی به تنها گورستان فعال شهر تهران داده که فضای آن را از سایر اماکن مشابه متمایز کرده است. ساختمان های اداری بهشت زهرا (س) در نزدیکی ورودی گلدسته ها که قدیمی ترین ورودی و نماد شناخته شده بهشت زهرا (س) است واقع شده و امور اداری، مالی و واحدهای تابعه و روابط عمومی سازمان و دفتر مدیریت عامل در آن قراردارد. بهشت زهرا (س) در ابتدا برای مدت زمانی حدود سی سال در نظر گرفته شده بود اما وقوع جنگ تحمیلی و افزایش مرگ و میر باعث می شود تا بهشت زهرا بیش از موعد مقرر پرشده و به همین خاطر سال 1376 فاز اول طرح توسعه در زمینی به مساحت 110 هکتار به مساحت آن اضافه می شود و در فاز بعدی نیز در سال 1386 در ناحیه درب شرقی 160 هکتار دیگر توسعه می یابد.
آرامگاه‌هاي خانوادگي‌ ‌داراي‌ 67مترمربع‌ مساحت‌، شامل‌ 25 قبريك‌ طبقه‌ بوده كه‌ قابل‌ تبديل‌ به‌ دوطبقه‌ و 3 طبقه مي‌باشد.

شهرداری تهران برای آرامگاه خانوادگی باز با تعداد ۱۰ قبر مبلغ ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و با تعداد ۱۰ قبر سه طبقه به مبلغ ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال با تعداد ۲۵ تا ۲۴ قبر سه طبقه به مبلغ ۲ میلیارد ریال پیشنهاد داده است.

جهت مشاهده نمونه شعر سنگ قبر پدر کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *