تلفن سفارشات فوری: 
اینستاگرام: shayantombstone@

آشنایی با مراحل تدفین

براي دفن يك ميت چه مراحلی را بايد انجام داد؟

مراحل تدفین در تهران: برای انجام امور كفن و دفن يك متوفي در شهر تهران بايد موارد ذيل انجام پذيرد:

  • 1- تماس با پایانه آمبولانس های بهشت زهرا(س) جهت اعزام آمبولانس و حمل متوفی
    88901226-9     و    51633200  و  51633202
  • 2- مراجعه بستگان درجه یک خانواده متوفی به همراه شناسنامه و کارت ملی به واحد اطلاعات پذیرش عروجیان جهت انجام امور اداری و اختصاص مباشر
  • 3- همراهی مباشر در انجام کلیه امور متوفی  از قبیل تعیین قبور و خدمات، پرداخت صورتحساب، انجام امور تدفین و تکفین، اعزام آمبولانس به سر قطعه و … تا اتمام خاکسپاری

جهت خرید سنگ قبر میتوانید با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید

 09128462063

  • نکات مراحل تدفین:

  • – در صورتیکه جواز دفن متوفی صادر نشده باشد می بایستی بعد از مراجعه به اطلاعات پذیرش به دادپزشک مستقر در مجتمع عروجیان مراجعه کرد که در صورت طبیعی بودن علت فوت، جواز دفن صادر می شود در غیر اینصورت جهت بررسی بیشتر علت فوت، متوفی به پزشكی قانونی ارجاع می شود.
  • – در صورتیکه متوفی در بیمارستان فوت کرده باشد و یا متوفی در پزشکی قانونی باشد هماهنگی های لازم جهت اعزام آمبولانس توسط بیمارستان و یا پزشکی قانونی صورت می گیرد.
  • – در صورتيكه صاحبين متوفي بخواهند درگذشتگان خود را جهت دفن به شهرستان اعزام كنند واحد آمبولانس شهرستان مستقر در پذیرش،  امر فوق را انجام مي دهند.
  • – پاسخگویی مناسب به مراجعین داغدار و خدمات رسانی به خانواده های محترم  از اصلی ترین وظایف “مباشر” است. مباشر برای ارتباط موثر با شما شهروند محترم و پیگیری دقیق کارتان تا پایان مسیر اداری به همکاری شما نیاز دارد.

                                                   فلوچارت مراحل دفن

مراحل تدفین

تذکر :

** کلیه هزینه های مربوط به خدمات کفن و دفن شامل؛ آمبولانس جهت حمل جنازه تا سردخانه، تطهیر، خاکسپاری، آمبولانس جهت حمل تا قطعه، خواندن نماز میت، پاگیری قبور و نصب سنگ سیاه طبق تعرفه های مصوب مراجع قانونی از طریق فیش بانکی دریافت می گردد. خواهشمندیم از پرداخت وجه به متکدیان و سودجویان در طول زمان حضور در سازمان بهشت زهرا(س) اکیداً خودداری کنید.

** سودجویان و متکدیان تحت هر عنوان از قبیل قرآن خوان، ریختن آب روی قبر، نظافت ، سنگ فروشی ، عرضه گل و گیاه و گلاب ، دعا برای اموات و رفتگان هیچ ارتباطی با سازمان بهشت زهرا(س) ندارند و هرگونه پرداختی در این موارد باعث کمک به سودجویان و ازدیاد آنها می گردد.

جهت مشاهده سنگ قبر افراد معروف کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *