تماس جهت رزرو تالار: ۰۹۱۲۲۳۰۰۱۴۷

 

همه چیز درباره سنگ مزار، از خرید تا سفارش طرح و رنگ

اگر شما هم جزو آندسته از افرادی باشید که درقبرستان، سر به زیر هستند و نگاهشان روی سنگ قبرها میچرخد، احتمالا با نوشته‌های جالبی روبرو شده‌‌اید. مثلا یک مرد وینی به نام فران تاتچر روی سنگش این نوشته را حک کرده:”لعنتی! این پایین خیلی تاریکه”. خود من هم وقتی بچه بودم و تازه سواد یاد گرفته بودم، نوشته‌های قبر‌ها را می‌خواندم. با وجود ترس از افسانه‌ی قدیمی که می‌گفت اگر نوشته‌های روی قبرها را بخوانی حافظه‌ات ضعیف می‌شود. از این تجربه خاطرات جالبی در سر دارم یک قبر سیمانی که بر خلاف ظاهرش متعلق به پیرزنی96 ساله بود.درطول این گردش‌ها سنگ قبرهای زیادی را میدیدم، سیاه، سبز سفید، سالم، تکه تکه شده. و الآن می‌فهمم اگر آن‌ها هم از سنگ مقاوم‌تری استفاده می‌کردند، حداقل تا چند نسل خراب نمی‌شد.

اگر دنبال جواب این پرسش هستید که چه سنگ مزاری دوام و جلوه‌ی بهتری دارد و  کدام نوع سنگ برای قبر عزیزتان مناسب‌تر است، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

چند نوع سنگ قبر از لحاظ نصب وجود دارد؟

تخت یا همسطح در این نوع نصب، سنگ  مثل اکثر مواردی که دیده‌اید، همسطح با زمین قرار می‌گیرد. واز معایب آن سایش طرح روی سنگ در اثر پاخوردن است.

قرنیز دار در این نوع نصب، سنگ با استفاده از قرنیز‌هایی از سطح زمین جدا می‌شود. اگر بخواهید از این نوع نصب استفاده کنید سنگ مزار‌های برزیلی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. به ‌دلیل فاصله از سطح زمین ضخامت این سنگ هرچه بیشتر باشد ظاهر بهتری به مزار عزیزتان می‌بخشد.

دارای بالاسری بالاسری یاکتیبه به قطعه‌ی عمودی گفته‌می‌شود که در بالای سر متوفی قرار می‌گیرد و حاوی نوشته یا عکسی از متوفی ست. این دسته عموما سنگ قبر‌های لاکچری هستند.

ویژگی هایی که باید در خرید سنگ مزار به آن توجه کنیم؟

دوام : چندی پیش قبر همسر متوفای یکی از خوانندگان کشور ترک برداشت و رسانه های مختلف شروع کردند به ربط دادن این موضوع با اتفاقات ناخوشایندی که برای خانواده‌اش رخ می‌داد. اما همه‌ی ما میدانیم که این دستمایه ای برای جذاب کردن  و پوشش خبری ست. واقعیت اینست که ترک برداشتن و تخریب سنگ قبر به جنس و ضخامت سنگ اولیه ان بستگی دارد.  سنگی که از  مقاومت بالایی برخوردار بوده و تحمل زیادی را در برابر شرایط آب و هوایی مختلف داشته باشد، مطمئنا به این زودی ها خراب نمیشود.

زیبایی: اینکه سنگ مزاری که برای عزیزتان انتخاب میکنید چه رنگی باشد کاملا به سلیقه خودتان مربوط است. اما میان رنگ های موجود، بسته به جنس سنگ بعضی ها درخشان‌تر و چشم‌گیر‌تر به نظر می‌رسند.بعد از انتخاب رنگ سنگ ،به رنگ نوشته‌ی روی آن هم فکر کنید تا همخوانی بیشتری با آن داشته باشد.

تراش‌کاری: قابلیت تراش پذیری یکی دیگر از ویژگی های سنگ مزار است که باید به آن توجه کنید. مثلا اگر طرحی که می‌خواهید روی  قبر موردنظرتان چاپ کنید طرح سخت و پیچیده ای باشد، سنگ قبرهای نانو پیشنهاد خوبی‌ست.

ضخامت: سنگ های مختلف بسته به جنس ضخامت های متنوعی دارند. جالبست بدانید

قیمت: قیمت سنگ‌ها به جنس کیفیت و ضخامت آن بستگی دارد برای اطلاع بیشتر از قیمت‌ها می‌توانید به قسمت فروشگاه سایت مراجعه کنید.

چند نوع سنگ مزار داریم؟ قیمت و ویژگی‌های هرکدام

شرکت سنگ مزار شایان سه جنس مختلف سنگ قبر را به شما مشتریان گرامی ارائه می‌دهد. در زیر به این دسته‌بندی‌ها می‌پردازیم و ویژگی‌های هریک را برمی‌شماریم:

سنگ مرمر

این نوع سنگ از دیرباز جزو نوستالژی‌ترین و پرکاربردترین انواع سنگ‌مزار‌ها بوده و همچنان طرفدارهای خاص خودش را دارد. ما سنگ مرمر را در رنگ بندی صورتی، نارنجی، سبز، کرم، قهوه ای و سفید به شما عزیزان ارائه می‌دهیم.قیمت این سنگ‌ها باتوجه به درزها و رگه‌هایی که دارد تعیین می‌شود به طوری‌که اگر این رگه‌ها شکل خاصی را تشکیل داده‌باشند، قیمت آن بالا و اگر از زیبایی سنگ کاسته‌باشند قیمت آن را پایینتر می‌آورد. مقاومت این سنگ دربرابر سرما و گرما بسیار بالاست و هرچه رگه‌های کمتر و سطح براق‌تری داشته‌باشد از مقاومت بالاتری نیز برخوردار است.

سنگ هرات

که با نام سنگ هرات نیز شناخته می‌شود، از تخته سنگ‌های وسیع افغانستان برداشت می‌شود. رنگ این سنگ‌ها سفید و دارای رگه‌هایی از سبز است. ضخامت این سنگ بین 3تا 20 سانتیمتر متغیر است.

سنگ نانو

این نوع سنگ جزو سنگ‌های مصنوعی‌ست و از مخلوط‌کردن بقایای سنگ‌های دیگر با موادی مثل سیمان و رزین به‌دست می‌آید که وزن آنرا بسیار کمتر از سنگ‌های طبیعی کرده و نصب آن‌را راحت‌تر می‌سازد. اما باید این نکته را نیز در نظر داشته‌باشید که وزن کمتر باعث می‌شود دزدها هم راحت‌تر سراغ  قبر عزیز شما بیایند. قیمت این سنگ نسبت به سنگ‌های طبیعی پایینتر است. و تنها ضخامت موجود ازین سنگ ضخامت 3 سانتیمتر است. و بدلیل جذب آب بسیار اندک، از استقامت بالا و رنگ ثابت‌تری برخوردار است.امکان برش پذیری این سنگ توسط دستگاه‌های خاص ما به شما این امکان را میدهد که بتوانید دور سنگ را به هرمدلی که دوست دارید سفارش برش دهید.

سنگ گرانیت

سنگ گرانیت سنگی‌ست با رنگ سیاه و خمقلومت بالا که دو نوع ایرانی و خارجی دارد. نوع ایرانی آن به سنگ گرانیت نطنز و گرانیت تویسرکان و نمونه‌ی خارجی آن به سنگ برزیلی معروف است. در ادامه ویژگی‌های هریک را شرح می‌دهیم

سنگ گرانیت برزیلی

این نوع سنگ مزار برخلاف اسمش محصول کشور چین است. سطح این سنگ‌ها کاملا صاف و صیقلی‌ست و نسبت به سنگ‌های گرانیت ایرانی قابلیت لیزر پذیری بالاتری دارند. این سنگ مزار همانطور که در تصویر مشخص است، دارای  قرنیز‌های زیر و کف است که باعث می‌شود سطح سنگ  در ارتفاع بالاتری نسبت به زمین  قرارگیرد و نوشته‌ها یا طرح روی سنگ کمتر در معرض سایش پای عابران قرارگرفته و درنتیجه عمر طولانی‌تری پیدا کنند. پس اگر طرح روی سنگ برای‌تان مهم است و می‌خواهید از سنگ قبر مشکی استفاده کنید بهترین انتخاب برای شما نوع سنگ برزیلی‌ست. چون هم قابلیت تراشکاری بهتر و هم طول عمر بیشتری را تضمین می‌کند. تنوع ضخامت در این نوع سنگ بسیار بالاست. به طوریکه از ضخامت 3 تا 30 سانتیمتر را پوشش می‌دهد. شما می‌توانید باتوجه به بودجه و زیبایی مدنظرتان، ضخامت موردنظرتان را انتخاب کنید.

گرانیت نطنز

این نوع سنگ که تولید داخل است در دو رنگ طوسی و مشکی در بازار عرضه می‌شود و از لحاظ درخشندگی نسبت به سنگ برزیلی در درجه پایین‌تری قرار می‌گیرد. قرارگیری آن هم مثل اکثر سنگ‌هایی که دیده‌اید روی زمین است و ضخامت 3تا 30 سانتیمتر را نیز پوشش می‌دهد.

گرانیت تویسرکان

این سنگ به دلیل محدودیت در استخراج و عرضه کوپ، تا حدودی کمیاب است. و همچنین به دلیل صادرات عمده و میزان تقاضای بالا برای این محصول، به صورت مشخص و محدود فرآوری و عرضه می گردد. این نوع سنگ دارای تراکم بسیار بالا و ساب‌پذیری فوق‌العاده است و مقاومت سایش و فشاری خوبی دارد. جذب آب آن نیز بسیار ناچیز است.

گرانیت سیمین

سنگ قبرهای سیمین یکی دیگر از انواع گرانیتی‌ هستند که از مقاومت و استحکام بسیار بالایی در برابر تابش نور خورشید، شرایط مختلف آب و هوایی و غیره برخوردارند. از مهمترین مشخصه این سنگ می‌توان به داشتن رنگ دانه‌های مشکی و سفید اشاره کرد.

سنگ شبق

رنگ این سنگ مشکی‌ست و به دلیل ظاهر برق و درخشانی که دارد با اقبال بیشتری از سوی مشتریان روبروست.. از لحاظ قیمت هم این سنگ جزو گرانترین سنگ‌های موجود در بازار است.

نکاتی که هنگام خرید باید به آن‌ها توجه کنیم

اگر شما هم اولین بارتان است که برای خرید سنگ قبر اقدام کرده‌اید و هیچ تجربه‌ای ندارید نگران نباشید. در این قسمت ما تمام موارد لازم برای سفارش یک سنگ قبر مناسب را به شما توضیح می‌دهیم تا شما با خیالی آسوده و بدون فوت وقت و هزینه اضافی هرآنچه برای خرید یک سنگ قبر مناسب  لازمست را بدانید.  در زیر تمام نکاتی را که باید هنگام سفارش به آن توجه کنید، آورده‌ایم:

قوانین آرامستان

در قوانین جدید بعضی از آرمستان‌ها افراد اجازه‌ی استفاده از بالاسری را برای قبرها ندارند. پس اگر می‌خواهید برای عزی از دست‌رفته‌تان بالاسری سفارش دهید ابتدا از قوانین قبرستان موردنظر مطمئن شوید.

دوام اگر دوام سنگ قبر برایتان بسیار مهم است سراغ سنگ‌های گرانیت یا نانو بروید.

طرح‌های خاص اگر سنگ قبری با طرح خاص نظرتان را به خودش جلب کرده به سادگی از خیرش نگذرید. تیم متخصص ما به‌وسیله مجهزترین دستگاه‌های برش، خاص‌ترین طرح ها را برایتان پیاده می‌کند.

نوشته روی سنگ

در ایران عرف اینست که روی سنگ قبر علاوه بر تاریخ تولد و درگذشت متوفی، نام او را بزرگ در وسط سنگ می‌نویسند و معمولا متن یا شعری بر روی آن حک می‌شود. اما به دلیل قرار‌گیری سنگ بر روی زمین از نوشته‌های متون کتاب‌های مقدس و اسامی متبرکه استفاده نمی‌شود. همچنین بعضی اوقات از عناوینی برای متوفی استفاده می‌کنند که حس علاقه را نشان می‌دهد عناوینی مثل: دوشیزه، مادر گرامی، پدر عزیز، فرزند محبوبمان، روحش شاد و یادش گرامی، روحت در آرامش…. بعضی‌ها تصویر شخص یا طرحی را هم به آن اضافه می‌کنند که یا روی خود سنگ و یا بر روی بالاسری آن حک می‌شود.

اگر هنوز متن یا شعری انتخاب نکرده‌اید نگران نباشید، ما چند پیشنهاد خوب برایتان داریم. روی لینک زیر کلیک کنید تا چندتا از معروفترین شعر های سنگ مزار را ببینید:

شعر برای سنگ قبر پدر یا شعرسنگ قبرمادر

نوشته سنگ قبر افراد مشهور

در ازل پرتو حسنت ز تجلی دم زد/عشق پیدا شد و آتش به همه عالم زد

ای انسان هر که باشی واز هر جا که بیایی

میدانم خواهی آمد

من کوروشم که برای پارسی‌ها این دولت وسیع را بنا نهادم

بدین مشتی خاک که تن مرا پوشانده رشک مبر…

سنگ قبر افراد مشهور

به سراغ من اگر می آیید

نرم وآهسته بیایید

مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من

اکنون گور او را بس است انکه جهان او را کافی نبود.

کمی تکان‌دهنده بود. راستی! خود من که از همین اللآن نوشته روی سنگ قبرم را انتخاب کردم. به شما هم توصیه می‌کنم خودتان شعر پایانی‌تان را انتخاب کنید.

چرا شایان‌سنگ؟

تیم حرفه‌ای شایان‌ سنگ با تجربه چندین ساله‌ی خود با کادری مجرب و حرفه‌ای  و ابزارهای جدید و توسعه‌یافته سنگ قبر درخواستی شما را با همان طرحی که مدنظرتان است به شما تحویل می‌دهد. در هر نقطه‌ای از کشور که باشید فرقی نمی‌کند. . شما می‌توانید با خیال راحت از طریق این شماره با همکاران ما تماس گرفته و سنگ قبر موردنظرتان را سفارش دهید. و دیگر نگران دریافت سنگی باظاهر مشابه و کیفیت پایین‌تر نباشید.

چگونه سنگ قبر سفارش دهیم؟ برای خرید سنگ قبر و قیمت سنگ قبر یا دریافت راهنمایی خرید می‌توانید با شماره زیر تماس حاصل نمایید. 09128462063